Вісім Привіт кому цікава тема і в кого така болячка з обломленою свічею накалу дам пораду, метод робочий і можна 100% травити азоткою ПЕРЕВЕРЕНО І ПОБОРЕНО.

Розповім все по порядку. Для роботи потрібна азотна кислота 30% обов'язково рукавиці, бо я трішки шкіру на руках попалив і тепер пальці на руках виглядають страшненькі потрібен час для відновлення. Окуляри беріть коли перевіряєте як там проходить процес кипіння (бризгає під час реакції будьте уважні).
Повторюся авто Opel Astra H двигун 1.7 CDTI (Z17DTHR). ДІЛО БУЛО ТАК: в жовтні місяці прийшли холода, температура опускалась до 5 і менше, зауважив що авто не так швидко заводиться, замість звичних 2-3 секунди треба було крутити до 10 секунд стартером, а це вже тривожний дзвіночок, адже попереду ще зима і менші температурні показники. Помилки на панелі не було, але все ж перевірю свічі накалу.
Це вже окрема тема як перевіряти: беремо кусожок провода від плюсової клеми АКБ знімаємо ковпаки свіч і до центрального електрода легенько "черкаємо", якщо є іскра свіча робоча, якщо ні пробуємо ще раз для впевненості беремо так само через обрив лампи розжарення на 12Вольт і третій метод - прозвонювання мультиметром (все це є в Інтернеті) тому описувати дальше не буду щодо виявлення несправних свіч накалу.
В мене 2 та 3 свічі виявились не робочими. Тому купив свічі фірми Febi 2 штуки та приступаю до викручування. Не змочував нічим пробую відкрутити. Берусь до 2-ої ставлю головку в мене на 12мм видовжену і видовжувач на трущотку прилягяюсь трішки і свіча пішла легенько. Третя теж легенько пішла. Викрутив в мене стояли фірми Beru GN104 почистив колодязі, поставив нові. Машина заводиться. На наступний тиждень думаю попробую дві інші (першу та четверту) просто викрутити і почистити колядязь (вони були робочі). Пробую першу пішла все ОК. Пробую четверту трішки йде, але важко. Блін беру вд40 змочую (моя помилка треба було хоча б з тиждень робити ванночки), але ні я мушу її викрутити сьогодні і тисну дальше і тут хрусь... обломав нижче гайки. Все тепер в голові всякі думки навіщо ліз, тепер треба на лишні витрати гроші і не малі, голову знімати і висверлювати. Лишив так з важким тягярем на думці :np:
Питаю в "дядька гугла" шукаючи по вечорах інформацію що і як....????

Адже четверта свічка знаходиться у такому місці що висверлювати важко. Черезе декілька днів спочатку пробую зламати електрод. Надпиляв верхню шляпку свічі маленьким пильником так щоб забити головку на 8мм, мучився якось надпиляв та забив її наче на гайку пробую крутити електрод, получилось зламати в низу в середині свічі майже замого низу і електрод успішно витягнутий. Залишилась сама свіча з різьбою як трубочка. Тоді пробую висвердлити, але ні не виходить неможливо залізти шуруповертом там незручно і мало місця та й ще треба довге свердло. Цікавлюсь хто візьметься за таку роботу ціна висвердлення у нас на сервісах (Львів) складає 50 американських зелених. За ту саму ціну можна купити спец інструмент ( що я і зробив називається Набір для демонтажу пошкоджених свіч накалу від фірми YATO артикульний номер YT-05342), може комусь пригодиться.
Значить пробую свердлити цим спецінструментом (в наборі є видовжувач для фіксації свердла чим легко у важкодоступних місцях проводити таку роботу). Свердло так би мовити двох-ступінчасте спочатку має кінчик на 5мм і дальше перехід на 9мм свіча моя на 10мм тому центрується кінчиком по свічі-трубочки і край корпуса свердлить дев'ятим свердлом і по ідеї різьбу не мала б пошкодити. Починаю свердлити, робить свою справу добре, висвердлив пройшов майже всю різьбу, почистив стружку пилососом і думаю поправлю ще трішки і тут обломив цей кінчик ... це просто 3,14здець якийсь. Пинцотом зачіпаю провалюється ще нижче. Мучив майже цілих три години нічого не получається. Наступним свердлом під мечик що був у наборі ніяк просвердлити неможливо цей обломиш мішає. Знову потратив два дні пробував його дістати ніяк, тоді занайшов інформацію щодо азотної кислоти. УРА вийшло.
Травлення проходило так:
Перших чотири дні приблизно по 1-ий годині ввечір коли приїжджав додому поки мотор теплий реакція проходить бурно. Коли мотор остиває вже не так. Прийшов п'ятий день - субота, залишилось майже половона свічка десь 6см (ціла десь на 12 см) травив ще 5 годин, кожних години промивав, замінював кислоту ставив зверху дошку і заводив на 10 хвилин, і знову ніяк не піддається зараза. думаю через тиждень по вечорах буду пробувати мусить вийти. І в понеділок зранку виїжджаю з дому проїхавши 2-3 км зупинився по справах, заглушив приходжу заводжу ба...бах удар. ОБОВ'ЯЗКОВО ставте щось зверху, я поставив метал, це просто :shock: жесть дірка зробилась як від кулі в сам край. Бляха від кузова попереднього автомобіля, залишилась коли переробляв вирізав вікна в чобітку.
Закрутив нову свічу поїхав.
перевірка як травиться алюміній

залишок металу приблизно після 2 годин.

це вже виліт свічі


на панелі помилка горить, хоча перевіряв при включенні запалення свічі вмикаються. Думаю причина в одній свічі старій що залишилась вона має опір 0,6ОМ всі інші три 0,9-1ОМ ще поміняю останню на нову може пропаде помилка.