Автор Тема: З 1 грудня бензин в Україні подорожчає на 1,09 грн/л, - Forbes  (Прочитано 2838 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн Dr_Zhalnin Мужской

  • 你他妈的,不是乌克兰
  • Админ))
  • "Категория Е - автоЭксперт"
  • *****
  • Страна: ua
  • Город: Киев
  • Марка автомобиля: SY KYRON 2.0 TDi турбодизель
  • Модель: Kyron

Опитування експертів показало, що введення мита на імпортні нафтопродукти в будь-якому випадку приведе до подорожчання палива.

Україна починає боротьбу з імпортними нафтопродуктами. Про це свідчить повідомлення на сайті Лисичанської міської ради (в цьому місті знаходиться нафтопереробний завод «Лінік», підконтрольний ТНК-ВР). Представники міської влади з посиланням на міністра енергетики та вугільної промисловості Юрія Бойка стверджують, що Кабмін починає спеціальне розслідування відносно імпортного палива.

Результатом розслідування має стати запровадження з 1 грудня мита на ввезені в Україну нафтопродукти. «Це дозволить нам забезпечити роботу наших НПЗ, в першу чергу, Лисичанського. Я вважаю, що в період з 15 листопада по 15 грудня завод почне працювати », - цитує слова міністра прес-служба Лисичанської міськради.

Опитані Forbes.ua експерти в один голос твердять, що введення додаткових податків на імпортне паливо неминуче призведе до його подорожчання. Незрозумілою залишається причина, за якою Бойко як представник партії влади зробив настільки неприємну для автомобілістів заяву напередодні виборів. Учасники ринку не на диктофон заявляють, що введення мита лобіюють структури, які до кінця цього року стануть новими власниками Лисичанського НПЗ. Найбільш імовірним покупцем у ТНК-ВР «ЛИНІК» називають Group DF Дмитра Фірташа, бізнесмена, близького до «паливного» міністра.

Сам Фірташ вже заявляв, що до кінця 2012 р. стане власником одного з українських нафтопереробних заводів. Якого саме, бізнесмен не уточнював. Не коментують це питання і в Group DF. Проте з усіх власників українських нафтозаводів сьогодні тільки ТНК-ВР відкрито заявляє про те, що веде переговори про продаж свого підприємства в Україні.

Старший аналітик Dragon Capital Денис Саква заявив: «Введення мита на імпортні нафтопродукти, безумовно, допоможе вітчизняній нафтопереробці. Зокрема, це дозволить запустити Лисичанський НПЗ, який був зупинений навесні цього року. Однак поліпшення умов роботи для українських нафтовиків будуть відбуватися за рахунок споживачів. Навіть при запуску «ЛИНІК» Україні не вистачить власного палива. Дефіцит і раніше буде перекриватися за рахунок імпорту. Імпортерам же, в разі введення мита, доведеться підвищувати ціни. Якщо ставка мита становитиме 100 євро з тонни палива, як пропонує ТНК-ВР, бензин в Україні подорожчає на 78-80 копійок за літр.

Заступник директора НТЦ «Психея» Геннадій Рябцев, вважає, що подорожчання може відбутися на 1-1,2 грн. за літр. «Я можу назвав шість наслідків, до яких призведе введення мит на імпортні нафтопродукти: на заправках подорожчає бензин і дизельне паливо, додатковий податок ляже повністю на плечі споживачів, гроші, отримані від додаткових зборів з імпортерів, нічим не допоможуть економіці, а попрямують в кишені власників українських НПЗ, яким і хочуть допомогти. Ні один із заводів так і не буде модернізований. Якщо власники українських НПЗ, далеко не бідні люди, не зробили цього досі, то не зроблять це і після введення мита. Оскільки введення мита імпорт нафтопродуктів в Україну скоротиться, на вітчизняних АЗС поменшає якісного палива. Українські НПЗ технічно відстали від заводів країн, які постачають нам свою продукцію - Литви, Білорусі, Польщі, Румунії.Україна ризикує нарватися на відповідні санкції Європейського та Митного союзів, втрати від яких можуть виявитися серйознішими, ніж примарні вигоди від мита на імпорт нафтопродуктів».

Президент Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України Леонід Косянчук, каже, що подорожчання відбудеться аж на 1,6 грн за літр. «Заява про введення мит матиме наслідки, які виходять за рамки ринку нафтопродуктів України. Юрій Бойко - представник Партії регіонів. І політика, яка може призвести до подорожчання палива, відверне від регіоналів на виборах як мінімум 6 млн українських автомобілістів. А з урахуванням їх сімей набереться і всі 10 млн. Особисто мені подібні заяви напередодні виборів здаються абсурдними».

Директор «Консалтингової групи А-95»Сергій Куюн, прогонозує подорожчання на 1,2 грн за літр. «Практика впровадження загороджувальних мит на різні категорії товарів в Україні приводила лише до підвищення цін для споживачів з одночасним зниженням якості. У випадку з нафтопродуктами цей результат буде досягнутий протягом місяця з моменту введення цих заходів», - сказав він.

Старший аналітик ІК «Трійка Діалог» Сергій Невмержицький каже про подорожчання на 75 коп. за літр
«Імпортні мита на нафтопродукти збільшать надходження до бюджету, але також призведуть до підвищення цін для кінцевих споживачів і одночасного зростання маржі в нафтопереробці. Витягати нафтопереробників за рахунок споживачів - не найкращий приклад регулювання галузі. Ми б воліли побачити стимулююче регулювання, якісь податкові пільги або державні закупівлі нафтопродуктів на вітчизняних НПЗ замість введення імпортного мита. Введення мита до 10% не повинно відбитися на попиті на нафтопродукти, який більше залежить від економічної активності в цілому, ніж від ціни палива. Вплив мита на курс гривні буде незначним, оскільки імпорт нафтопродуктів буде заміщатися імпортом нафти. У той же час знизиться якість нафтопродуктів»